Blog Archive

Followers

POST KAWAN!

Total Pageviews

View My Stats
Powered by Blogger.

Written By Huyang Jho on Wednesday, June 13 | Wednesday, June 13, 2012

Dalam sebuah hutan tinggal mak yam[dara] bersama-sama 3 org anak perempuan nyer yang sangat cantik. 
Minah nama anaknyer yang sulung manakala siah anaknyer yang ke-2 dan tipah yang bongsu. 

Nak jadikan cerita..pada suatu hari selepas jer tengok cerita 'titanic', tiba-tiba ketiga-tiga anak perempuan makyam tu 
pun mengadu yakni diorg nie nak kahwin. 

Punyalah terkejut mak yam. Tapi oleh kerana sayang kan anak, makyam pun naikkanlah poster/sepanduk utk hebohkan ke seluruh kampong. 

Selang dua tiga hari akhirnyer ketiga-tiga anak daranyer tu dikahwinkan dengan jejaka pilihan masing-masing. 
selepas jer selesai kenduri kahwin, ketiga-tiga anak nyer pun bawalah suami masing-masing ke kamar. 

Entah macamana mlm tu teringin sgt mak yam nak 'investigate' bagaimana keadaan anak-anak nyer pada 'malam pertama'. 
So.. tanpa melengahkan masa makyam pun pergilah curi-curi dengar. 

Mula-mula bilik anak sulungnyer, si minah. Tiba-tiba dia terdengar..seperti anaknyer menangis "waaaaa..ahah ekk". Keadaan nie membuatkan makyam terfikir sejenak ..eh aku dulu lagu tu ka?. 
Kemudian mak yam ke bilik anaknyer yang ke-2 ...dia terdengar anaknyer ketawa "hehehehheh". kali nie makyam tercengang seketika. 
Dan akhirnyer dia ke bilik anak bongsunyer si tipah . Kali nie .. dia hairan kenapa 
senyap jer langsung tak dgr sebarang suara. Makyam akhirnyer buat keputusan utk tanya anak2nyer besok pagi. 

Hari esoknyer... 

Mak yam seperti biasa bangun awal pagi utk buat sarapan..tapi pada pagi tu dia terkejut kerana anaknyer yang sulung bangun 
lebih awal darinyer. Tiba-tiba dia teringat pasal semalam. 

Kemudian dgn cepat mak yam bertanyakan kepada anaknyer yang sulung si minah tu.. 
"eh..semalam kenapa ko menangis", tanya makyam...sambil malu-malu kucing .."alah mak abg tu 'kuat' sangat..sakitlah minah".."oooo",termalu makyam. 

Selang dua minit tiba-tiba anak ke-2nyer si siah keluar. Lantas makyam bertanya.."eh semalam kenapa ko ketawa jer seronok sgt ker" 
..dgn nada tersipu-sipu anaknyer menjawab.."alah abg tu..dia 'jilat-jilat' ..gelilah siah" ...."ahhh?"terkezut makyam.. 

Selisih jer anak ke-2 nyer tu masuk bilik..muncul anak bongsunyer..kali nie makyam buat selamba dan tanya anak bongsunyer yang bongsunyer 
tu.."em..semalam tidur nyenyak ker..senyap jer" 
..lalu anak bongsu nyer berbisik.."alah mak..abg tu suruh tipah 'hisap' " .."ahh?"..lalu makyam pun pengsan. 
Kongsi Kepada Kawan Kawan :
Share on FB Tweet Share on G+ Submit to Digg

0 Org je Komen:

NickIbnor© 2014-2015. All Rights Reserved. Template By Nik Ibnor Hafis
Nik Ibnor Hafis ( vVxApitZxVv ) Nik Ibnor Hafis vVxApitZxVv Template NikIbnor