Blog Archive

Followers

POST KAWAN!

Total Pageviews

View My Stats
Powered by Blogger.

Written By Huyang Jho on Monday, April 7 | Monday, April 07, 2014

Tidak boleh dimungkiri, di era sekarang ini, telefon sudah menjadi bahagian yang tidak terpisahkan dari kehidupan sehari-hari. Apalagi di kalangan remaja. Sudah boleh dipastikan telefon mereka terus berada di tangan sepanjang waktu. 

Namun, peristiwa yang terjadi pada Ella-Anne Birchenough, 16, mungkin bolehjadi pelajaran berharga. 

Berniat menyelamatkan iPhone-nya yang terjatuh ke saluran pembuangan air saat tengah mengajak anjingnya berjalan-jalan, Ella-Anne justru tersangkut dan tidak boleh keluar. Dia harus ditolong petugas pemadam kebakaran. 

Tapi, pertolongan tersebut tidak segara datang. Malah, Ella-Anne sempat menjadi tontonan warga sekitar, termasuk ibunya sendiri, yang menganggap peristiwa nahas bagi si gadis remaja adalah hal yang lucu. 

Setelah "membiarkan" Ella-Anne berjuang untuk membebaskan diri dari saluran pembuangan selama beberapa waktu. Ibu Ella-Anne akhirnya menelepon layanan tanggap darurat dan pemadam kebakaran dikirimkan untuk menolong. 10 menit kemudian, Ella-Anne sudah terbebas dari got.

Ibu Ella-Anne, Joanne Birchenough, 36, mengatakan awalnya dia yakin putrinya boleh keluar dengan usaha sendiri, namun saat menyedari Ella-Anne tidak boleh keluar tanpa bantuan, Joanne langsung mencari pertolongan. 

"Saya fikir ini akan jadi pelajaran berharga bagi Ella-Anne," kata Joanne, dilansir Daily Mail. 
Di sisi lain, alasan gadis tersebut berjuang untuk menyelamatkan telefonnya memang cukup masuk akal. Dia baru saja membeli iPhone keluaran terbaru itu dua minggu lalu.

"Saya baru selesai menelefon dan hendak memasukkan iPhone ke saku belakang seluar, namun justru jatuh ," kata Ella-Anne. "Itu telefon baru dan saya harus mengambilnya," sambung gadis tersebut. 

Seperti remaja pada umumnya, kendati merasa malu akibat insiden itu, hal pertama yang dilakukan Ella-Anne setelah terbebas  adalah mengup load pengalamannya di laman jejaring sosial Facebook dan Twitter.

"Aku baik-baik saja, tapi iPhone-ku rosak," tulis Ella-Anne.
Kongsi Kepada Kawan Kawan :
Share on FB Tweet Share on G+ Submit to Digg

0 Org je Komen:

NickIbnor© 2014-2015. All Rights Reserved. Template By Nik Ibnor Hafis
Nik Ibnor Hafis ( vVxApitZxVv ) Nik Ibnor Hafis vVxApitZxVv Template NikIbnor