Blog Archive

Followers

POST KAWAN!

Total Pageviews

View My Stats
Powered by Blogger.

Written By Huyang Jho on Wednesday, June 8 | Wednesday, June 08, 2011


assalamualaikum wbt shbtku trsyngku... baca bnde ini sambil
menghayati erti kata-kata di bawah....


di saat kegelapan,
ku mencari cahaya untuk menerangi diri,
di saat ku jatuh,
ku sedar KAU sentiasa bersamaku,


di saat ku alpa,
KAU beri pengajaran supaya ku berubah,
di saat ku memerlukan,
KAU sentiasa berada di sisi,


aku tahu diri ini cukup lemah untuk menempuhi
hidup ini tanpaMU...


Ya arhamarohimin...
Ya aqqromal aqqromin..
Ya ghoirroroziqin...
Ya ammar nal khaifin...
Ya wuli yal mukminin...
Ya mau firatin muknibien....


Ya Allah pandang lah kami....
berikanlah kami hidayahMU....
semoga kami sentiasa diberkati
dan diredhai olehMU....


Amin3 ya Allah....


hantar kembali kepada 10 rakan anda
termasuk saya...
lihat siapa kwn yg sama2 mengingatiNYA....

kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,habis madu sepah dibuang.......

kata abah,

KAWAN tu umpama bunga ros, dipandang cantik dipegang sakit......

kata atuk,

KAWAN tu seperti air, terus me ngalir.....

kata nenek,

KAWAN tu bak bulan, dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana ....

kate sedare,

kawan tu mcm makanan, kawan makan kawan!!

kata abang,

KAWAN tu seperti lembu, me ngikut saje ape dikata........

kata kakak,

KAWAN tu tak ubah macam durian, bau je busuk tp sedap dimakan....

kata adik,

KAWAN tu macam biskut, sekejap ade sekejap takde.......

kata aku,

kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK
BULAN, SEPERTILEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!!

dia tetap kawan...

tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan diaselamanye dia ttp kawan aku...
itu cara aku berkawan..!!

walaupun kita me mpunyai kekasih, tapi

teman tetap paling setia.

walaupun kita punyai harta yg banyak,

teman tetap paling berharga. 



Kongsi Kepada Kawan Kawan :
Share on FB Tweet Share on G+ Submit to Digg

0 Org je Komen:

NickIbnor© 2014-2015. All Rights Reserved. Template By Nik Ibnor Hafis
Nik Ibnor Hafis ( vVxApitZxVv ) Nik Ibnor Hafis vVxApitZxVv Template NikIbnor