Blog Archive

Followers

POST KAWAN!

Total Pageviews

View My Stats
My Ping in TotalPing.com
Free Auto Malaysia Backlinks
Powered by Blogger.

Written By Unknown on Thursday, June 21 | Thursday, June 21, 2012




AKIBAT KAHWIN LARI,AYAH PENGGAL KEPALA ANAKNYA | Seorang ayah di India memenggal kepala putrinya sendiri dan mengaraknya keliling kampung. Hal ini dilakukan lantaran dia marah, putri sulungnya itu selingkuh dan kahwin lari.
Diberitakan Washington Post, Isnin 18 Jun 2012, lelaki bernama Ogad Singh ini langsung menyerahkan diri kepada polisi setelah puas mengarak kepala anaknya yang berlumuran darah di kampung Dungarji, wilayah Rajashtani.

Putrinya yang tidak disebutkan namanya tersebut telah tinggal bersama Singh setelah meninggalkan suaminya dua tahun lalu. Juru bicara polis Rajashtani, Umesh Ojha, mengatakan bahawa Singh marah besar pada putrinya yang berusia 20 tahun itu kerana berselingkuh dengan beberapa lelaki di kampungnya.

Amarahnya semakin memuncak ketika tahu putrinya kahwin lari dengan salah seorang selingkuhannya, dua minggu lalu. Hari Minggu kelmarin, Singh meminta putrinya pulang ke rumah. Entah kesurupan setan apa, esoknya Singh menggorok leher putrinya dengan pedang hingga putus.

Tidak selesai sampai disitu, dia lantas menenteng kepala putrinya itu dan berjalan keliling desa sebelum akhirnya menyerahkan diri. 

Walaupun terbilang sebagai negara maju, di pelosok India praktik adat masih berlaku kuat. Anak-anak perempuan di desa dilarang keluar tanpa izin dan hanya boleh menikah dengan lelaki yang menjadi pilihan orangtua mereka.sumber
Kongsi Kepada Kawan Kawan :
Share on FB Tweet Share on G+ Submit to Digg

0 Org je Komen:

NickIbnor© 2014-2015. All Rights Reserved. Template By Nik Ibnor Hafis
Nik Ibnor Hafis ( vVxApitZxVv ) Nik Ibnor Hafis vVxApitZxVv Template NikIbnor