Blog Archive

Followers

POST KAWAN!

Total Pageviews

View My Stats
My Ping in TotalPing.com
Free Auto Malaysia Backlinks
Powered by Blogger.

Written By Unknown on Tuesday, June 12 | Tuesday, June 12, 2012


Aku tidak pernah ambil kisah tentang apa yang suami aku buat kerana aku amat percaya dan sayang kepadanya. Aku juga percaya dia tidak akan curang kepada ku kerana kami telah telah hidup bersama lebih 15 tahun dan kami juga hidup bahagia sama seperti pasangan suami isteri yang lain.

Namun aku masih ingin tahu apa yang ada di dalam sebuah berwarna kotak hitam yang telah di suami aku simpan di bawah katil semenjak kami kahwin. Dia tidak pernah mengizinkan aku untuk melihat apa yang terdapat di dalam kotak tersebut.

Jika aku bertanya kepadanya dia akan berkata jangan sesekali buka kotak tersebut dengan nada yang agak marah. Ini membuatkan aku terasa semakin ingin untuk membuka kotak tersebut kerana aku pasti ada sesuatu perkara yang suami aku rahsiakan daripada aku. 
Akhirnya pada suatu petang, semasa sedang mengemas bilik, aku memberanikan diri untuk membuka kotak tersebut. Setelah aku buka, aku melihat terdapat tiga biji telur serta wang tunai berjumlah RM 1000. Ini membuatkan aku berasa hairan dan aku sekali lagi memberanikan diri untuk bertanya kepada suami aku tentang isi kandungan kotak hitam tersebut.

Aku:Abang, tadi ayang dah buka kotak berwarna hitam yang abang simpan kat bawah katil tu..hm..kenapa abang simpan tiga biji telur dan duit RM 1000?? 
Air muka suami aku terus berubah dan dia pun menjawab.

Suami: Yang sebenarnya..setiap kali abang curang dengan ayang, abang akan simpan sebiji telur sebagai tanda abang menyesal dengan apa yang abang dah buat. 
Aku terdiam mendengar apa yang suami aku katakan. Setelah lebih 15 tahun kami hidup bersama nampaknya suami aku telah curang dengan aku sebanayak tiga kali. Lalu aku pun bertanya pula mengenai sejumlah wang yang di simpan bersama tiga biji telur itu.

Aku: Tapi kenapa pula abang simpan duit RM 1000 kat situ..?? 
Dengan suara yang terketar-ketar dan tergagap-gagap dia pun menjawab.

Suami: Setiap kali telur tu dah cukup sedozen abang akan jual dan duitnya abang simpan kat situ… 
hahahampeh !

agak2 brape kali dh suami dia curang ?

Kongsi Kepada Kawan Kawan :
Share on FB Tweet Share on G+ Submit to Digg

0 Org je Komen:

NickIbnor© 2014-2015. All Rights Reserved. Template By Nik Ibnor Hafis
Nik Ibnor Hafis ( vVxApitZxVv ) Nik Ibnor Hafis vVxApitZxVv Template NikIbnor