Blog Archive

Followers

POST KAWAN!

Total Pageviews

View My Stats
Powered by Blogger.

Written By Huyang Jho on Monday, June 20 | Monday, June 20, 2011

Assalammualaikum Kepada semua.. disini saya nak ceritakan satu kisah kawan saya..
selama aku berkawan dengan kawan aku nie.. aku tak pernah tahu kisah hidup dia..
selama aku bergurau senda dengan dia.. dia asyik tersenyum jew.. 
dia tak pernah cerita apa masalah dia  dan ape yang tersorok dalam hati dia.. 
selepas saje kawan aku yang sorang lagi nie ceritakan kisah hidup dia..
aku tak pernah sangka kawan yang aku selalu bergurau nie cerita hidup dia sedih !!
aku tak nak la sebut nama dia.. ok ok? aku cerita jee kisah dia.. HAYATI LAH! DAN BERSYUKUR!

masa kecik-kecik dia nie disisihkan oleh mak bapak dia.. sekarang nie abg sedara dia yang jaga dia..
sebelum abg sedare dia menikah.. elok je abg sedara dia nie jaga kawan aku nie..
selepas je abg sedara dia menikah.. hidup dia tak dilayan.. macam tak wujud dalam hidup abg sedara dia..
sekarang nie dia masih sekolah tapi dah kene buang.. ada seorang cikgu tu tak puas hati dengan dia..
cikgu tu kianat dia sesungguh hati .. dia tak hadir ke sekolah hanya berapa minggu je.. tapi SI CIKGU ni tulis kat surat hadiran sekolah dia.. DIA TAK HADIR dekat 100hari..
dan bila dia nak sekolah balik.. dia isi borang nak masuk sekolah.. si CIKGU yang KIANAT dia tu buang semua surat-surat dia nak masuk balik ke sekolah..
betapa KEJAM cikgu tu.. aku pon dapat rasa..
tapi kawan aku nie.. aku tak tahu la dia berdendam ke atau tak..
dia asyik senyum je.. tak pernah pon tunjuk masalah dia kat aku..
selama aku kenal dia.. aku tak pernah tahu pon kisah hidup kawan aku nie.. jadi TERIMA KASIH KEPADA KAWAN AKU YANG SORANG LAGI YANG CERITAKAN KISAH DIA..
jadi lepas nie.. aku tak laa bergurau bodo-bodo dah dengan dia..
setiap kali aku tengok dia.. sebak jee dalam hati..
masa mula-mula kawan aku nie ceritakan kisah kawan aku.. betapa HIBANYA aku..
aku boleh bayang hidup dia tu macam mane..
jadi kita nie yang ada mak pak nak ambik tahu.. patut rasa bersyukur la dengan apa yang ada..
tak nak la cite panjang-panjang.. rasanya dah paham kot serba sedikit kisah kawan aku nie..
Selepas nie..  
JGN SANGKAKAN ORANG TERSENYUM TIADA MASALAH!
JGN INGAT ORANG YANG TERSENYUM DIA BAHAGIA!
JGN INGAT ORANG YANG MURAM DIA SEDIH!
APE YANG PENTING.. JANGAN PENTINGKAN DIRI SENDIRI ^.^
Kongsi Kepada Kawan Kawan :
Share on FB Tweet Share on G+ Submit to Digg

0 Org je Komen:

NickIbnor© 2014-2015. All Rights Reserved. Template By Nik Ibnor Hafis
Nik Ibnor Hafis ( vVxApitZxVv ) Nik Ibnor Hafis vVxApitZxVv Template NikIbnor