Blog Archive

Followers

POST KAWAN!

Total Pageviews

View My Stats
My Ping in TotalPing.com
Free Auto Malaysia Backlinks
Powered by Blogger.

Written By Unknown on Friday, June 22 | Friday, June 22, 2012


Dua lelaki masing-masing dihukum penjara 15 tahun dan empat sebatan oleh Mahkamah Sesyen Ampang selepas didapati bersalah merogol dua gadis bawah umur dengan mengumpan kad tambah nilai telefon bimbit atau wang sebagai upah untuk melakukan seks. 

sekadar hiasan




Hakim Rosziayanati Ahmad menjatuhkan hukuman itu terhadap Aidil Rashid, 38, dan Lee Kwong Mun, 36 yang menghadapi dua pertuduhan merogol gadis berumur 14 dan 13 tahun.
Bagaimanapun, mahkamah memerintahkan hukuman itu berjalan serentak bermula hari ini.
Rosziayanati turut membenarkan permohonan peguam Datuk Dr Radzuan Ibrahim yang mewakili Aidil dan P Selvaraj yang mewakili Lee untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman itu sementara rayuan difailkan di Mahkamah Tinggi. 

Bagaimanapun, mahkamah menaikkan wang jaminan kedua-dua tertuduh daripada RM16,000 kepada RM25,000 setiap seorang dengan seorang penjamin selain melaporkan diri ke balai polis berdekatan sebulan sekali dan pasport diserahkan kepada mahkamah. 

Rosziayanati ketika menjatuhkan hukuman berkata, mahkamah mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguan yang munasabah di akhir kes pembelaan. 

Dalam keputusannya, Rosziayanati berkata mahkamah menerima keterangan kedua-dua mangsa yang tidak bercanggah dan jelas serta meyakinkan mahkamah bahawa kedua-dua lelaki berkenaan merogol mereka. 
"Keterangan mangsa adalah konsisten dan dipercayai, tiada sebab untuk mahkamah tidak mempercayai mereka," katanya. 

Rosziayanati berkata, dalam keterangan kedua-dua mangsa itu, mereka diberi imbuhan kad tambah nilai telefon bimbit atau wang untuk melakukan seks. 

Aidil yang bekerja sebagai penghantar surat, didakwa merogol dua gadis bawah umur di sebuah bilik Pangsapuri Taman Industri Lembah Jaya di antara jam 3 petang dan 3.30 petang, pada April dan Jun 2010. 

Sementara Lee pula didakwa merogol kedua-dua gadis itu, di antara jam 9 malam hingga 9.30 malam pada Ogos 2009 dan Mei 2010. 

Kedua-dua lelaki itu didakwa mengikut Seksyen 376 (2)(d) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 30 tahun dan sebat jika sabit kesalahan. 

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya Nor Dalina Ali.sumber
Kongsi Kepada Kawan Kawan :
Share on FB Tweet Share on G+ Submit to Digg

0 Org je Komen:

NickIbnor© 2014-2015. All Rights Reserved. Template By Nik Ibnor Hafis
Nik Ibnor Hafis ( vVxApitZxVv ) Nik Ibnor Hafis vVxApitZxVv Template NikIbnor