Blog Archive

Followers

POST KAWAN!

Total Pageviews

View My Stats
My Ping in TotalPing.com
Free Auto Malaysia Backlinks
Powered by Blogger.

Written By Unknown on Monday, April 7 | Monday, April 07, 2014

TEKNIK PENIPUAN BAHARU MELALUI WEBCAM | Waspada kepada anak muda di luar sana terutama golongan lelaki. Admin Baharu sahaja mendapat panggilan dari seorang kawan yang mengadu beliau diugut untuk menyerahkan sejumlah wang kepada seorang gadis yang menjadi kekasih gelapnya.
PENIPUAN BAHARU MELALUI WEBCAM
Bagaimana hal ini boleh terjadi? Sebelum ini, gadis terbabit telah add beliau melalui facebook dan memberi pesanan, “Awak sangat kacak, boleh kita webcam?”. Walaupun muka member Admin tu hancur bak tongkang pecah, dia kata hensem. Waspada anda insan yang kesunyian. Gadis-gadis penipu ini menjadikan anda sebagai target utama.
Gadis-gadis ini selalunya datang dari negara jiran terutamanya Filipina dan eropah. Badan mantap, bumper besar, muka cantik, siapa tak terpikat? Apalagi kalau bo gel? Fuhh! (Imaginasi)
DETIK PERMULAAN SUATU DOSA
Bermulalah episod cinta antara mereka dan setiap malam, mereka pasti ber ‘webcam’ dan sampai suatu tahap tu, kawan kita ni sampai boleh me lancap di depan laptop disaksikan oleh gadis terbabit yang turut sama me lancap.
Episod terbabit berlanjutan selama seminggu sehingga kawan kita ni sudah jatuh cinta kepada gadis tersebut dan berhasrat untuk menikahinya. Kasihan. Patut la ko asyik duduk terperuk dalam bilik je. Lahabau!
UGUTAN BERMULA
Semasa gadis-gadis ini add anda di facebook, mereka akan turut add kawan-kawan dalam friendlist anda. Selepas seminggu, ugutan diterima oleh kawan kita ni yang mengatakan gadis terbabit (awek mantap) itu mengugut untuk menyebarkan video beliau tengah melan cap dengan lahapnya. Sekiranya beliau tidak memberi sejumlah wang, video terbabit akan disebarkan kepada rakan-rakan dalam friendlist.
Tak ke menggelabah kawan kita tu?
Mak dia, adik dia, awek dia, mak cik dia, nenek dia dan semua kaum kerabat serta kawan-kawan kolej ada dalam friendlist gadis itu.
PENYELESAIAN TERBAIK
Kita yang tak kena ni, boleh la cakap. ‘Padan muka, siapa suruh gatal.’
Kawan kita ni minta pendapat dari Admin. Jadi, kalau ikutkan, memang la kita patut bagi duit kat gadis tu untuk elakkan video tersebut tersebar. Tapi, boleh ke kita pastikan video tersebut betul-betul dah kena delete? Tak dapat.
Nanti ada ugutan kedua, macam mana?
So, admin nasihatkan la si lahabau badigol ni untuk deactivate akaun facebook dia dan buat akaun baru.
Pastu, Admin suruh la dia mesej keluarga dan kawan-kawan dalam friendlist tu untuk block cepat-cepat akaun gadis penipu tu.
Admin suruh jugak dia bersedia dengan kemungkinan video me lancap beliau akan tersebar. Sekiranya tersebar jugak, Admin cakap, ko jelaskanlah baik-baik pada friendlist kau. Itu silap sendiri.
Itu pendapat Mazeer. Kalo korang ada penyelesaian lebih baik, silakan la cuba. Tapi, memberi si gadis penipu itu wang yang dia nak, memang silap besar.
PENGAJARAN
Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada berguna.
Begitulah perumpamaan kepada nasib kawan Mazeer ni. Kasihan. Sedih jugak. Tapi, apesal la bodoh sangat. Nak sangat awek mantap putih gebu bumper besar. Kan dah mengena.
Maafkan aku sahabat andai tulisan ini menyakiti hatimu. Aku juga tersakiti sebab terpaksa menaip panjang-panjang macam ni. Haha!
Pesanan terakhir, jangan jadi bodoh dan KAWAL NAF SUMU KEMAWAS!
Kongsi Kepada Kawan Kawan :
Share on FB Tweet Share on G+ Submit to Digg

0 Org je Komen:

NickIbnor© 2014-2015. All Rights Reserved. Template By Nik Ibnor Hafis
Nik Ibnor Hafis ( vVxApitZxVv ) Nik Ibnor Hafis vVxApitZxVv Template NikIbnor