Blog Archive

Followers

POST KAWAN!

Total Pageviews

View My Stats
My Ping in TotalPing.com
Free Auto Malaysia Backlinks
Powered by Blogger.

Written By Unknown on Sunday, June 17 | Sunday, June 17, 2012



Kepada pembaca Tentang Cinta yang lelaki, pernahkah anda mengalami situasi-situasi seperti ini?
Situasi 1
Pernah tak dalam satu situasi ketika anda keluar dating dengan pasangan, anda tidak tahu hendak makan dekat mana? Perut masing-masing dah lapar. Bila anda tanya pasangan nak makan dekat mana, si dia tanya anda balik nak makan dekat mana. Anda blur, dia blur, perut pun lagi la blur.
Situasi 2
Situasi yang lain pula, pernah tak ketika anda berada di dalam kereta untuk keluar dating, anda tidak tahu hendak pergi ke mana? Anda tanya pasangan anda, si dia pun tak tahu nak pergi mana.
Situasi 3
Pernah tak ketika anda keluar dating untuk menonton wayang, anda tanya pasangan anda cerita apa yang si dia nak tengok? Anda jarang follow perkembangan cerita-cerita terbaru ni. So anda pun tanya pasangan anda. Tetapi yang menjadi masalahnya, si dia pun tak tahu nak tengok cerita apa, padahal dia yang ajak tengok wayang!
Saya percaya anda pasti pernah melalui situasi-situasi seperti di atas. Tidak tahu siapakah yang patut membuat keputusan apabila keluar dating. Siapa yang patut decide nak makan dekat mana, siapa yang patut decide pergi mana, dan sebagainya.
So jawapannya siapa? Anda atau pasangan anda?

Jawapannya adalah…

Bagi pendapat saya, yang patut membuat keputusan dalam situasi sebegini adalah ANDA (lelaki). Yup, lelaki yang patut membuat keputusan.
Tetapi…apabila anda membuat keputusan, anda perlu siap sediakan diri anda untuk perkara-perkara berikut:
  1. Pastikan keputusan yang dibuat tidak mendesak/memaksa pasangan anda.
  2. Anda boleh bertolak ansur sekiranya pasangan anda tidak mahu keputusan yang dibuat.
  3. Jangan emo atau marah apabila keputusan yang dibuat tidak diterima.
  4. Bersabar, kerana sikap perempuan memang begitu. Suruh buat keputusan taknak, tapi bila kita dah buat, mereka reject… =_=’
Sekiranya keputusan yang anda buat itu diterima, just go on sahaja dating anda seperti biasa.
Tetapi jika keputusan yang dibuat tadi ditolak, cuba cari alternatif lain. Mungkin anda boleh cadangkan tempat makan yang lain, tempat dating yang lain, atau movie cerita yang lain.
Kepada perempuan pula, jangan pulak anda saja membuli kekasih anda ye. Kesian dia… Dah la penat fikir, then anda senang-senang pulak reject keputusan yang dibuat.
Dalam berpasangan ini perlu banyak bertolak ansur. Sudah baca 5 Tips dalam Berpasangan kami? Kalau belum, ambil masa untuk baca dulu artikel tersebut dan fahami tips-tips yang telah kami kongsikan.
Sebagai kesimpulan, jika anda dalam situasi masalah seperti di atas, anda kini sudah pun tahu siapa yang patut membuat keputusan. :)
Kongsi Kepada Kawan Kawan :
Share on FB Tweet Share on G+ Submit to Digg

0 Org je Komen:

NickIbnor© 2014-2015. All Rights Reserved. Template By Nik Ibnor Hafis
Nik Ibnor Hafis ( vVxApitZxVv ) Nik Ibnor Hafis vVxApitZxVv Template NikIbnor