Blog Archive

Followers

POST KAWAN!

Total Pageviews

View My Stats
My Ping in TotalPing.com
Free Auto Malaysia Backlinks
Powered by Blogger.

Written By Unknown on Tuesday, March 4 | Tuesday, March 04, 2014

Anggota bomba berusaha memadamkan kebakaran sebuah treler yang membawa muatan getah di Kilometer 284.9 Lebuh Raya Utara Selatan di Seremban, semalam. - UTUSAN/ ABD. RAZAK AID
SEREMBAN 3 Mac - Pengguna Lebuh Raya Utara-Selatan terperangkap dalam kesesakan lalu lintas sejauh 10 kilometer apabila sebuah treler yang sarat membawa muatan getah, terbakar di Kilometer 284.9, Lebuh Raya Utara-Selatan di sini hari ini.
Kejadian kira-kira pukul 10 pagi, sebelum susur masuk ke Lebuh Raya Utara-Selatan Hubungan Tengah (Elite) itu berlaku ketika treler berkenaan dalam perjalanan dari Batu Pahat, Johor menuju ke Klang, Selangor.
Pengarah Bomba dan Penyelamat negeri, Norazam Khamis berkata, sebanyak enam buah jentera bersama 40 orang anggota dan pegawai dari Balai Bomba dan Penyelamat Seremban 2, Nilai dan Bangi, Selangor dikejarkan ke lokasi berkenaan.
Katanya, turut membantu, Pasukan Unit Bahan Berbahaya (Hazmat).
"Bomba sukar tiba di lokasi kerana terperangkap dengan kesesakan, ekoran sikap pengguna yang memandu di lorong kecemasan," katanya ketika ditemui di sini.
Pemandu treler berkenaan, Shahril Shukor, 24, berkata, dia memberhentikan kenderaan itu di bahu jalan kerana salah satu tayarnya meletup.
"Tidak lama selepas itu, ada orang awam yang memaklumkan belakang lori saya terbakar. Saya dan kelindan lalu bergegas memisahkan kepala treler sebelum api marak membakar muatan getah," katanya.

Kongsi Kepada Kawan Kawan :
Share on FB Tweet Share on G+ Submit to Digg

0 Org je Komen:

NickIbnor© 2014-2015. All Rights Reserved. Template By Nik Ibnor Hafis
Nik Ibnor Hafis ( vVxApitZxVv ) Nik Ibnor Hafis vVxApitZxVv Template NikIbnor