Blog Archive

Followers

POST KAWAN!

Total Pageviews

View My Stats
Powered by Blogger.

Written By Huyang Jho on Saturday, May 10 | Saturday, May 10, 2014



Tunangku Tidak Tampan. 
Part 2
------

Pelajar yang tidak dapat melelapkan mata tadi bingkas bangun. Dicapainya suis motor 125z milik arwah abangnya. 

Jam menunjukkan pukul 12.30 tgh malam. 

Dipecut motor semahunya. 

Destinasinya sekolah yang telah ditinggalkannya siang tadi.

Sampai di pagar sekolah. Dipanjatnya pagar sekolah.
Tiba-tiba terdengar suara berkata-kata di sebelahnya,

"Pagar tak kunci pun, masuklah. Pencuri je dilarang masuk. Pelajar tade masalah."

Dijegilnya mata pada orang yang berkata-kata. Jaga siang tadi.

Pelajar dengan helmet di tangannya terus menerpa pada si jaga yang berumur dalam lingkungan 25-an.

Pelajar: "Ko bagitau aku balik apa makna kata-kata ko siang tadi?! Kalau tak, pecah kepala ko malam ni!" Helmet diacu tinggi pada abang jaga yang lebih rendah daripadanya.

Jaga: "Oh..yang tadi. Kenapa?"

Pelajar: "Banyak tanya plak mamat ni. Ko bgtau je la!"

Jaga: "Maksud aku, kalau contohnya ko suka tidur, ko suka berpacaran, ko suka hisap rokok. Semua tu ko akan dapat di Syurga. Itulah maksud aku segala apa yang ko suka, ko akan dapat di Syurga."

Pelajar: "Pale otak ko! Mana ada orang macam aku boleh masuk Syurga! Cikgu pun tak suka! Mak bapak pun tak suka!"

Jaga: "Adakah Tuhan takkan offer ko Syurga wlpn ko dah buat macam-macam perkara yang Dia tak suka? Ko jawab soalan ni."

Pelajar: "Hmm..."

Jaga: "Selagi nyawa ko tak sampai di halkum, selagi itulah tawaran Syurga tu masih dibuka untuk ko."

Pelajar: "Okay, ko bgtau aku sekarang jugak macam mana aku nak dapat Syurga.."

Jaga: "Baik..dengar sini baik-baik..aku akan hanya cakap sekali sahaja."

Kongsi Kepada Kawan Kawan :
Share on FB Tweet Share on G+ Submit to Digg

0 Org je Komen:

NickIbnor© 2014-2015. All Rights Reserved. Template By Nik Ibnor Hafis
Nik Ibnor Hafis ( vVxApitZxVv ) Nik Ibnor Hafis vVxApitZxVv Template NikIbnor