Blog Archive

Followers

POST KAWAN!

Total Pageviews

View My Stats
My Ping in TotalPing.com
Free Auto Malaysia Backlinks
Powered by Blogger.

Written By Unknown on Thursday, June 28 | Thursday, June 28, 2012


MHD RIZAL membawa pulang jenazah anaknya

Seorang lagi bayi meninggal dunia akibat tersedak susu. Kali ini seorang bayi lelaki berusia dua bulan di sebuah pusat asuhan, di Flora Damansara, di sini pagi semalam.Tahun ini saja, tujuh kes kematian akibat tersedak susu dilaporkan di negara ini.
Dalam kejadian semalam, Mohd Affan Syahin Mohd Rizal (gambar), cucu bekas Pengurus Besar BERNAMA, Datuk Seri Azman Ujang yang baru dua minggu dihantar ke pusat asuhan itu, ditemui tidak sedarkan diri oleh pengasuhnya pada jam 11 pagi.Penjaga pusat asuhan kemudian menghantar anak bongsu daripada dua beradik itu ke Hospital Sungai Buloh untuk rawatan, namun doktor mengesahkan dia meninggal dunia empat jam sebelum tiba di hospital.

Azman berkata, menantunya, Shafariza Abdul Rahim, 31, yang baru habis pantang dua minggu lalu, menghantar Mohd Affan ke pusat asuhan berkenaan jam 7 pagi sebelum ke pejabat.

Katanya, kira-kira jam 11 pagi, penjaga pusat itu menghubungi Shafariza memaklumkan anaknya tidak bergerak ketika dikejutkan daripada tidur untuk diberikan susu.

Sementara itu, Shafariza berkata, beliau terkejut sebaik dihubungi penjaga pusat asuhan itu yang memaklumkan bayinya tidak bergerak. 
"Saya tanya kepada pengasuh bagaimana anak saya ditidurkan dan mereka kata anak saya tidur meniarap. 

Bedah siasat mengesahkan dia meninggal dunia kerana tersedak susu, katanya.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, mengesahkan menerima laporan dan kes diklasifikasikan mati mengejut, namun siasatan lanjut masih dijalankan. Jenazah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Selasih, Batu Caves malam tadi.sumber
Kongsi Kepada Kawan Kawan :
Share on FB Tweet Share on G+ Submit to Digg

0 Org je Komen:

NickIbnor© 2014-2015. All Rights Reserved. Template By Nik Ibnor Hafis
Nik Ibnor Hafis ( vVxApitZxVv ) Nik Ibnor Hafis vVxApitZxVv Template NikIbnor